FILM DISTRIBUTION & PRODUCTION

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה 18

"אני רוצה לדבר רק על קולנוע, בעצם, למה לנו לדבר על משהו אחר? הרי בקולנוע אנחנו נוגעים בהכל". ז'אן-לוק גודאר

סוף סוף הקולנוע חוזר לתפקיד האמיתי שלו! מה טוב ונעים יותר מלשבת באולם הקולנוע ולצפות בסרט על המסך הגדול. זהו אנחנו כאן!
החל מה-20.5-5.6 תתקיים בסינמטקים המהדורה ה-18 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי, עם מבחר מגוון של 20 סרטים שמעניקים לנו את האפשרות לחלום, להבין, לנדוד ולדמיין עולם טוב וזאת הודות לאנרגיה הדינמית של היצירה.

סרטו החדש של אלברט דופנטל, "שלום ולא להתראות" יפתח את הפסטיבל, ואכן שמו המתגרה נותן תחושה של סוף תקופה ותחילתה של תקופה חדשה. הסרט זכה ב-7 פרסי סזאר ונחל הצלחה גדולה הן מצד המבקרים והן מצד הקהל, זהו סרט ממגנט, מצחיק ומבריק.

לכישרון אין גבולות ולכן החלטנו לנעול את הפסטיבל עם "נאום החתונה" השנון ובעל תסריט מבריק ושחקנים נפלאים. הסרט סובב סביב הגיבור הראשי שיש לו דילמות רבות על החיים המוצגות בהומור וברגישות, ושכל אחד מאיתנו יכול להזדהות איתן.

קולנוע זה גם סיפור של עסק משפחתי! נקיים מחווה לבמאי ברטרנד טברנייה הנפלא שהלך לעולמו השנה עם שתי יצירות המופת שלו: "השען מסנט פול " ו"השופט והמתנקש".

נקיים גם מחווה מיוחדת לז'אן-קלוד קארייר, התסריטאי יוצא דופן והמוכשר שהיה לו מוטו: "אפשר להגיד הכול לכולם". במסגרת המחווה נציג את הסרט התיעודי של דניאל גאג'י "קסמיו של ז'אן-קלוד קארייר", דרכו נחשף לתפיסת עולמו המרתקת של קארייר ולמערכות היחסים המיוחדות שלו עם לואיס בונואל, ז'אק טאטי, פיטר ברוק ועוד רבים וטובים שאיתם כתב תסריטים לסרטים שהפכו ליצירות מופת. כמו כן נקרין את
"יפהפיית היום" של לואיס בונואל בכיכובה של קתרין דנב הבלתי נשכחת.

עם מבחר של סרטים חדשים, מסרטי בכורה עד לסרטים של במאים ותיקים תצפו בעולם מיוחד ועשיר  ברגשות: ״התקופה היפה בחיי״ של ניקולא בדוס, "מתחת לשמי פריז", "ארץ קטנה", "כפי שזה נראה", "המבט של ז'יל קארון" ו"סודות בחברה".  

כשהמסך הקטן מגיע למסך הגדול: אנחנו שמחים להציג מספר פרקים של שתי סדרות נהדרות, פרי שיתוף פעולה יצירתי בין צרפת וישראל: "בטיפול" אדפטציה של אוליביה נקש ואריק טולדנו "ושטח הפקר" של עודד רוסקין.

מאחלים לכם פסטיבל מהנה

צוות הפסטיבל: ניהול אמנותי והפקה קרולין בונה, מנכ"לית עדן סינמה וסטפני ראבורדן – נספחת לענייני קולנוע, טלוויזיה ורדיו, המכון הצרפתי בישראל. ניהול הפקה: טל מאירי, יועד עירון, עדן סינמה ואן-סולן לאה – ממונה על פרויקטים תרבותיים ואודיוויזואליים, המכון הצרפתי בישראל. טראפיק ועריכת טריילר: אילון מורג. יחסי ציבור: שאולי בסקינד. תקשורת בצרפתית: אן סופי טרויירד, אחראית תקשורת, יחסי ציבור ושיתופי פעולה, דורית שרון – אחראית על תקשורת מקוונת, רשתות חברתיות, ניוזלטר ואתר האינטרנט המכון הצרפתי בישראל. עיצוב גראפי: סטודיו קלדרון. שירותי מעבדה והפקת כתוביות: דיגיטייטל.

דילוג לתוכן