FILM DISTRIBUTION & PRODUCTION

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה 21

"צילום הוא אמת. קולנוע הוא אמת 24 פעמים בשנייה" (ז'אן לוק גודאר)

המהדורה ה-21 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי מוצגת בפניכם בסימן האמת. מי מכם לא חווה את ההלימה המורכבת בין המציאות ובין מה שאנחנו חשים כלפיה?

באמצעות 15 סרטים אני מזמינים אתכם למסע לעומקם של נושאים שיגרמו לכם לחשוב ובאותה עת ירגשו אתכם. בחרנו לכם את המיטב מיבול הסרטים של תעשיית הקולנוע הצרפתית השנה.

באמצעות יוצרים כישרוניים חדשים לצד יוצרים מבוססים, תוכלו לגלות את שיקוי הקסם, המעניק את הייחודיות לקולנוע הצרפתי. המסע מתחיל עם סרטו המצוין של דני אימבר "הדרכים הלא ידועות" בו יוצא ז'אן דוג'רדן, לאחר נפילה, למסע של לידה מחדש בדרך למצוא שוב את האמת הבסיסית. לא תישארו אדישים לנופים הכפריים וליופי העצום של הנוף. להקיף את עצמו בחומה ולהתעלם מן המורכבות של האמת זה המתכון האידאלי למותחן פסיכולוגי פתלתל. אל תפסידו את סרטה של אייריס קלטנבק, "היפרדות". מעודן, עוצמתי ומדויק. או "רק את ואני" של ולרי דונזלי המרגש באופן מיוחד. כעס ומחויבות הנם גם סוג של זעקה לאמת. סרטו של לאג' לי "רחוב פיקאסו 7", הוא כמו מכה בבטן של עוצמה שלא ניתנת לשיעור, יצירה ריאליסטית הגורמת לך לחשוב ולפעול! רובר גדיגיאן חוזר עם הסרט החדש שלו "ו(לפעמים) החגיגה נמשכת" העוסק גם הוא במחויבות פוליטית וחברתית וכדרכו בשילוב דמויות צבעוניות ומורכבות.

רק בפסטיבל תוכלו להנות משני סרטים שזכו להצלחה קופתית ולפרסי סזאר רבים. "ממלכת החיות" בכיכובם של רומן דוריס ותום מרסייה הישראלי, שזכה ב-5 פרסי סזאר, דרמת עתידנית, מפתיעה, מרגשת ומעוררת מחשבה. ו"כלב מגרש הגרוטאות" סרט ביכורים שזכה בשני פרסים, דרכו תוכלו לגלות את השחקן הלוהט בקולנוע הצרפתי היום רפאל קנר, המככב גם בקומדיה המטורפת "יאניק", אחת ההפתעות של השנה, שתוצג גם היא רק בפסטיבל.

תוכלו לגלות שוב את "הדוד מאמריקה", יצירת המופת של אלן רנה או "ז'אקו איש נאנט" מאת אנייס ורדה, המציג בצורה עדינה ופיוטית את הרגישות הרבה של הבמאי ז'אק דמי.

אסתטיקה היא אמת בפני עצמה, צבע אור וצל יוצרים רגש אמיתי. אנחנו מזמינים אתכם לגלות את סרטו של מרטין פרובו, "פייר ומרתה, סיפור אהבה" העוקב אחר סיפור חייו ויצירתו של הצייר הנפלא פייר בונאר.

יש גישות שונות לאמת כמו גם לתחושות רגשיות,
אנו מזמנים אתכם להנות בפסטיבל בצבעי הדגל הצרפתי, פסטיבל הקולנוע הצרפתי ממשיך.

תודה רבה לקהל ולכל השותפים שלנו

SUR LES CHEMINS NOIRS | הדרכים הלא ידועות

בימוי: דניס אימברט , תסריט : דניס אימברט
בהשתתפות : ז'אן דוז'רדן, ז'וזפין ז'אפי, איזיה היגלין, אנני דופרה
96 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות קולנוע חדש

תארזו את התרמיל למסע קולנועי מעורר השראה, על פי סיפור אמיתי ומרגש. פייר הוא סופר וחוקר מפורסם בצרפת. בלילה אחד של שכרות, פייר מועד, נפצע ושוקע בתרדמת. כשהוא מתעורר, עומד בקושי ונאבק כדי להתחיל ללכת מחדש, מחליט פייר בניגוד לעצת כל הסובבים אותו, לצאת למסע רגלי בו ילמד את צרפת באמצעות שתי רגליו, ויחקור את השבילים הסמויים מהעין. הדרכים הלא ידועות יובילו את פייר, ואת הצופים, אל סדרה של מפגשים אנושיים מרחיבי לב ומעוררי מחשבה, על רקע טבע מרהיב. הסרט מבוסס על הרומן האוטוביוגרפי מאת סילבן טסון.

" כל צופה יוכל למצוא משהו מעצמו, במסע המרתק הזה לתיקון עצמי". Closer

לרכישה

LE RÈGNE ANIMAL | ממלכת החיות

בימוי : תומא קאייה
תסריט : תומא קאייה , פאולין מונייה
בהשתתפות:  רומן דוריס , אדל אקסרקופולוס, פול קירשר, תום מרסייה
130 דקות
צרפתית תרגום לעברית
באדיבות סטודיו קאנל ופסטיבל אג'נסי

בעתיד הקרוב פורצת תופעה מסתורית ההופכת את בני האדם לחיות אדם. היצורים החדשים נחשבים לסכנה ונשלחים למחנות הסגר כדי למנוע מהן להתרבות וכדי לשלוט על החזות האלימה שלהן. כששיירה המביאה חיות- אדם למתקן חדש, מתהפכת ביער, נוצרת פרנויה בקהילה המקומית כשהיצורים ששרדו מתחילים להתפזר ביער. פרנסואה ובנו אמיל יוצאים למסע חיפוש אחרי אשתו של פרנסואה שנעלמה ביער. במהלך החיפוש מגלה הנער אמיל, שגופו עובר שינוי והוא הופך להיות אחד מן היצורים. במפגש עם היצורים ביער הוא מגלה את האנושיות בהן. הוא ואביו עוברים שינוי גדול בעוד הרשויות סוגרות עליהם.

הסרט זכה להצלחה גדולה בצרפת עם מעל למיליון צופים וביקורות נלהבות.

הסרט זכה למספר המועמדויות הגדול ביותר לסזאר 12 והבמאי זכה בפרס לומייר.

חכינו בקוצר רוח ליצירה האפית השנייה של תומא קאייה לאחר ההפתעה מסרטו "הלוחמים". שמיד ביסס אותו כאחד הבמאים הצרפתיים הנחשבים. ממלכת החיות, מחזק את קולו הייחודי. הוא יצר סרט נדיר ומרגש המחבר בין  סגנונות שונים, יכולות טכניות ונושאים עכשוויים ביותר. פנטזיה קולנועית מתגלה כאן כקולנוע תובעני ופופולרי באותה מידה.  ספקטקל גדול ורגיש.

 

לרכישה

LE THEOREME DE MARGUERITE |
התיאוריה של מרגריט

בימוי: אנה נוביון , תסריט אנה נוביון, מתייה רובין
בהשתתפות: אלה רומפף, ז'אן פייר דארוסין , קלוטילד קורו
112 דקות
צרפתית תרגום לעברית
באדיבות סרטי רד קייפ

מרגריט היא סטודנטית למתמטיקה הלומדת באוניברסיטה היוקרתית ביותר בצרפת. נדמה שעתידה כבר סלול לפניה ועליה רק לפסוע בו בנינוחות. אך ביום שבו היא מציגה את התזה שלה בפני המרצים הבכירים מתגלה בה טעות גורלית שעלולה למוטט את כל מה שבנתה בעמל רב. היא חשה שעולמה קורס, ופורשת מהלימודים. דווקא ברחוב, לראשונה מחוץ למסגרת הלימודית, היא מתחילה להבין את ערך החיים ומוצאת כוחות לבנות משהו חדש. סרטה של אנה נוביון מצליח לעשות את הבלתי יאומן ולגרום לקהל להתעניין במתמטיקה, אבל לא רק: זוהי גם יצירה על נחישות, על ייעוד ועל התעוזה הנדרשת מאיתנו כדי לקחת צעד אחורה – ולערער על היסודות של חיינו. כמו ב"סיפורו של ויל האנטינג" ו"נפלאות התבונה", זהו סרט על גאון נחבא אל הכלים שבדרכו לפסגה נאלץ להתמודד בתעוזה מול אתגר נפשי שממבט ראשון נדמה גדול מכדי להכילו.

אלה רומפף זכתה בפרס הלומייר והסרט מועמד לשני פרסי סזאר לשחקנים הצעירים

"מעורר מחשבה ובאותה מידה מרגש, נושא הסרט הוא תגלית מפתיעה, סרט רומנטי על מתמטיקה" le Parisien 

סיפור התבגרות מקורי לפחות מבחינת הנושא שלו. זהו סיפור אהבה רומנטי המתרחש על רקע עולם המתמטיקה  אלה רומפף היא צעירה נחרצת ורגישה המחברת בין רגשות ומשואות. התפקיד הזה העניק לא את הסזר לשחקנית המבטיחה של השנה והיא הפתעה נעימה לצופים. הסרט הוא ויל הנטיג רומנטי וחושני.

לרכישה

MARIE-LINE ET SON JUGE | אדוני השופט

בימוי : ז'אן פייר אמרי
תסריט: ז'אן פייר אמרי
בהשתתפות: לואן אמרה, פיליפ רבו, מישל בלנק
103 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות בתי קולנוע לב

מארי-לין בת ה20 חיה בנורמנדי שבצפון צרפת, ועובדת בעבודות זמניות בשביל לשרוד ולתמוך באביה האגורפוב. למרות חייה הצנועים, היא מצליחה להשאר עליזה ומלאת חיים – עד שסדרת אירועים מצערת גורמת לה להיות מפוטרת מעבודתה, והיא מוצאת את עצמה בפני שופט חמור סבר, אדם פרקטי ומחושב שרגיל לפעול רק לפי החוקים. כשבין השניים נרקמת חברות מפתיעה, הם יבינו, יחד, שאולי מה שחסר לכל אחד מהם הוא בדיוק מה שיש לשני…

"אדוני השופט" מסמל את שובה למסך של השחקנית-זמרת הצעירה לואן אמרה, שפרצה בתפקיד הראשי ב"משפחת בלייה" הנפלא, ועושה כאן תפקיד מלא חן ושמחה בדרמה מרגשת ומצחיקה על פער הדורות, על שוויון, ועל הזדמנות שניה…

"התסריט, עם הדיאלוג הנשכני והבימוי העדין, יוצרים לשחקנים הנהדרים, מרחב נהדר לספר סיפור של שחרור. המדלג לאורך כל הזמן בין קלילות לרצינות, מלא קסם ורגש " Le Journal du Dimanche

לרכישה

MON ONCLE D’AMÉRIQUE | הדוד מאמריקה

1980
בימוי: אלן רנה
תסריט : אלן רנה, הנרי לבורי
בהשתתפות: ז'ראר דפרדייה, ניקל גארסייה, פייר ארדיטי
125 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות בתי קולנוע לב

אלן רנה מוכיח שוב את כוחו בחידושים והמצאות במדיום ובנרטיב הקולנועי. כאן הוא מתבונן בחייהן של שלוש דמויות מהמעמד הבינוני ובאמצעותן בוחן את התיאוריות המדעיות של אנרי לאבורי שעוסק במדעי ההתנהגות (וגם משתתף בסרט). דרך עכברי המעבדה האנושיים העוברים במבוך של לחצים רנה יוצר מעין אופרת סבון שנונה ומשעשעת עם סצנות הגובלות בסוריאליזם.

לרכישה

JACQUOT DE NANTES | ז'אקו איש נאנט

1991
בימוי : אנייס וארדה
תסריט : אנייס וארדה
118 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות בתי קולנוע לב

סיפור ילדותו ובגרותו של במאי הקולנוע ז'אק דמי , בסרט שביימה אשתו של הבמאי, אנייס ורדה, לאחר שנפטר ב-1990. הסרט מתאר בעיקר את הרפתקאותיו של ז'אקו עם חבריו, אהבותיו הראשונות, וקשרו לילדה היפה שכצעירה נכנסה להריון ודמותה שימשה אותו שנים מאוחר יותר כהשראה לז'נבייב ב"מטריות שרבורג". הסרט מצולם בצבע ובשחור לבן ומשלב קטעי ארכיון וסרטים ישנים.

לרכישה

BONNARD, PIERRE ET MARTHE |
פייר ומרתה: אמנות ואהבה

בימוי : מרטין פרובוסט, תסריט : מרטין פרובוסט
בהשתתפות: ססיל דה פרנס, ונסן מגאן, סטייטי מרטין.
122 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית.
באדיבות קולנוע חדש 

האם אמנות ואהבה הולכים יד ביד? סרטו החדש של הבמאי המוערך מרטין פרובוסט ("סראפין", "המיילדת") עוקב אחר חייהם המשותפים של הצייר הנודע פייר בונאר, ממייסדי תנועת האמנות "הנאבי", ובת זוגו, שנודעה כאחת המוזות המפורסמות בהיסטוריה: מרתה דה מליני. בונאר, שכונה גם "צייר האושר", צייר בלמעלה משליש מציוריו את דיוקנה של מרתה, אשר הפכה למוזה שלו ולציר מרכזי סביבו סבו חייו. היא הפכה לחלק מנפשו – והוא היה לחלק מנפשה הסוערת. בזכות אהבה עזה, שחרגה מהנורמות המקובלות לתקופה וידעה עליות ומורדות, שיאים ורגעי שפל, הגיעו השניים להגשמה אמנותית ולחיים מלאי יצירה.

"16 שנים לאחר סרטו סראפין, חוזר מרטין פרובו לצור סרט על אמנות. הפורטרט החושני הזה על הצייר פייר בונאר ובת הזוג שלו מרתה, מתגלה כהצלחה הגדולה ביותר שלו"

Les Echos

לרכישה

BATIMENT 5 | רחוב פיקאסו 7

בימוי : לאדג' לי
תסריט : לאדג' לי , ג'יורדנו גדרליני
בהשתתפות: אנטה דיו, אלכסיס מאננטי, אורליה פטי
100 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות בתי קולנוע לב

לאחר מותו הפתאומי של ראש עיר בצפון צרפת, פייר, רופא צעיר, מתמנה במקומו ומתכנן להמשיך את מדיניות ההתחדשות העירונית שלו. אלא שבעבור זה, פייר לא יהסס לשנות את פניו של הפרבר העני של העיר ואת המרקם החברתי שלו. כשהוא נותן למשטרה הוראה בערב חג המולד לפנות מיידית את תושביו של שיכון ישן המאכלס משפחות מהגרים, האבי, צעירה אקטיביסטית תושבת השיכון נכנסת לתמונה והופכת לקולם של תושבי הפרבר השקופים.

סרטו של המועמד לפרס האוסקר לאדג' לי ("עלובי החיים") הוא עוד דיוקן פוליטי-חברתי עוצמתי ומעורר השתאות על קהילה הנאבקת למצוא את דרכה, ואת המקום אליו תוכל להשתייך.

" דרמה עוצמתית על בעיות דיור, כעס ומחויבות פוליטית " Le Parisien

עם האנרגיה הלוחמנית שלו אותה הוא מצליח לשמר עוד מסרטו עלובי החיים יוצר לאג' לי , בסרטו השני דרמה שהיא על גבול הדוקומנטרי .נדיב בדרך בה הוא חולק את החוויות שלו וריאליסט בתיאור של  שברים חברתיים ופוליטיים מקוממים וחסרי צדק. הבימוי הוא ברור ואפקטיבי. הסרט פוגע ישר לליבנו.

לרכישה

ET LA FÊTE CONTINUE | ו(לפעמים) החגיגה נמשכת

בימוי : רובר גדיגיאן
תסריט: רובר גדיגיאן
בהשתתפות: אריאן אסקריד, ז'אן פייר דארוסין, לולה ניימרק
106 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות סרטי נחשון

רוזה היא ליבה ונשמתה של הקהילה באזור מעמד הפועלים במרסיי. אחות בבית חולים ואם העומדת בראש משפחה גדולה ומלוכדת ממוצא ארמני. גיל הפרישה מתקרב והאווירה הפוליטית מלחיצה. אך אז הנרי נכנס לחייה ורוזה מגלה שאף פעם לא מאוחר להגשים את חלומותיה הפוליטיים והאישיים.

"בעיר הולדתו מרסיי רוקם גדיגיאן, עם הרבה אינטליגנטיות ורגישות, שורה של סיפורים על אהבה, יכולת עמידה  ופוליטיקה. בהם מחויבות קהילתית ודרמה משפחתית נארגים דרך סיפורן של שתי נשים בעלות מחויבות גדולה Bande à part

לרכישה

L'AMOUR ET LES FORÊTS | רק אני ואת

בימוי : ולרי דונזלי
בהשתתפות:  וירז'יני אפירה, מלוויל פופו
105 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות בתי קולנוע לב

פסטיבל קאן 2023 – Cannes Premiere

כשבלאנש פוגשת את גרגורי, היא מרגישה שהיא מצאה את האחד. מערכת היחסים מתהדקת במהרה, והיא בעננים, נסחפת ברומן החלומות שלה. כשהשניים עוברים יחד לעיר חדשה, בלאנש מוצאת את עצמה רחוקה מאחותה התאומה וממשפחתה, ולאט לאט מתחילה לתהות – האם היא לכודה באחיזתו של גבר מסוכן?

"רק אני ואת" הוא סרטה של ולרי דונזלי ("מלחמת החיים"), ומשחקת בו הכוכבת הצרפתייה האהובה וירז'יני אפירה ("ילדים של אחרים", "לשחות או לא להיות") בתצוגת משחק מרהיבה, מרגשת ומעצימה, כאשה בזוגיות מתעללת שמחליטה לצאת למלחמה למען החופש שלה.

וירז'ני אפירה מועמדת לפרס הסזאר על תפקידה זה.

" מרגש, מדהים ומספק כל הזמן חוויות קולנועיות גדולות. סרט מעולה ללא ספק," CInemaTeaser

ולרי דונזילי מגיעה לשיא של האמנות שלה עם המותחן הפסיכולוגי הזה. עם משחק מרשים ויעיל בצורה  מופלאה. היא עצימה עם   העיבוד שלה את הרומן של אריק ריינהרט ביצירת תחושה של מבוך הנע בין צלילים לאור שיוצרים תחשוה מטרידה ככל שניתן. דונזילי נותנת  לשחקניה וירז'ני אפריה ומלויל פופו  הזדמנות לזרוח. ולצופים לרעוד כמו במותחן היצ'קוקי. סרט מבריק.

לרכישה

LA CHAMBRE DES MERVEILLES | חדר הפלאות

בימוי: ליזה אזוולוס
תסריט: ליזה אזולוס, פביאן סוארז, ג'ולייט סלאס
בהשתתפות: אלכסנדרה לאמי, מוריאל רובן, הוגו קווסטל
98 דקות
צרפתית , תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות סרטי נחשון

חייה של תלמה מקבלים תפנית טראגית כאשר בנה לואי בן ה-12 נכנס לתרדמת. היא מוצאת יומן סודי, בו רשם את "10 הדברים לעשות לפני סוף העולם". נחושה להעיר אותו, היא מחליטה להגשים את כל חלומותיו, בתקווה להראות לו את כל הדברים היפים שיש לחיים להציע.
המסע להתעוררות בנה יהיה גם המסע בו תחזיר לעצמה את טעם החיים.

מבוסס על ספרו המצליח של ז'וליאן סנדרל, שיצא לאור גם בעברית.

" אלכסנדרה לאמי משכנעת כאמא אמיצה העוברת מצחוק לדמע, סרט שכולו מאבק ותקווה " Ouest France

לרכישה

CHIEN DE LA CASSE | הכלב ממגרש הגרוטאות

בימוי: ז'אן בפטיסט דוראן
תסריט: ז'אן בפטיסט דוראן
בהשתתפות: אנתוני בג'ון, רפאל קנאר, גלאתיאה בלוגי
93 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית.
באדיבות סרטי באק

חברי הילדות דוג ומיראלס חיים בכפר קטן בדרום צרפת, הם מבלים את ימיהם בהסתובבות חסרת מעש, כדי להרוג את הזמן מתחיל מיראלס להציק לכלבים המקומיים. אבל בסתיו הזה הדברים משתנים. דוג פוגש את אלזה וסיפור אהבה מתחיל בין השניים. מיראלס מפתח קנאה המרחיקה בין החברים, ריחוק שיאפשר להם למצוא כל אחד את דרכו שלו ולהתפתח.

סיפור התבגרות חברתי המתרחש בנופיה של צרפת הכפרית. דיוקן מרגש וקומי של חברות.

הסרט מועמד לשבעה פרסי סזאר .

רפאל קנאר זכה בפרס הלומייר לשחקן המבטיח .

"זהו סרט ביכורים שהוא תכשיט חצוף ומרגש, עם שני שחקנים נפלאים אנתוני בג'ון ורפאל קנאר Bande à part

במהפכים ומעבירים בין רגעים מצחיקים לחצופים ומסורבלים הצמד הפטפטני והשתקן כאחד, השחקנים אנתוני בג'ון ורפאל קנאר, נושאים על כתפיהם את הסרט הפיוטי והמריר הזה. המבוים בעדינות על ידי הבמאי. הקולנוע של שנות ה-70 וה-80 מהדהד בכל סצינה. אפשר לחשוב עם פיאלה או קלוד סוטה או אנדרה טשינה. דיוקן רגיש של עולם נאו כפרי סיפור חברתי מרגש המתייחס לבדידות ואובדן בצורה רגישה ועדינה.

לרכישה

MON CRIME | הפשע כולו שלי

בימוי  :פרנסואה אוזון
תסריט: פרנסואה אוזון
בהשתתפות : נדיה טרשקביץ, רבקה מאדר, איזבל הופר, פבריס לוקיני, אנדרה דוסולייה, דני בון
103 דקות
צרפתית , תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות קולנוע חדש. 

בפריז של שנות ה-30, שחקנית צעירה, יפהפיה (וגם די חסרת כשרון) בשם מדלן, מואשמת ברצח של מפיק מפורסם. חברתה הטובה פאולין, עורכת דין מתחילה שלא מצליחה למצוא עבודה, מתגייסת לעזור לה, ומדלן מזוכה מאשמה בתואנה של הגנה עצמית. המשפט פותח לה דלתות ועד מהרה הופכת מדלן לכוכבת ואפילו לאיקונה פמיניסטית. אבל לאמת יש נטייה לצאת לאור…

סרטו החדש של הבמאי הצרפתי המוערך פרנסואה אוזון הוא מכתב אהבה לקולנוע, לתיאטרון, ולקומדיות הגדולות של שנות ה-30. "הפשע כולו שלי" הוא קומדיה קלילה, אלגנטית ורעננה שמשלבת אמירה פמיניסטית שנונה עם עיצוב אמנותי מרהיב, וקאסט נוצץ שמורכב ממיטב שחקני צרפת.

" בימוי מלא זיקוקי דינור. בקומדיה המשטרתית המאד לא מוסרית הזו והמאד משעשעת, מצליח אוזון לשחזר את הרוח , ההומור והקצב המושחז של סרטו "שמונה נשים"  Sud Ouest

לרכישה

YANNICK | יאניק

בימוי: קוונטין דופווה
תסריט :קונטין דופווה
בהשתתפות :רפאל קנא , פיו מרמאי, בלאנש גארדין
67 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות קינולוגי

במהלך הצגת תיאטרון של קומדיית בולבאר גרועה במיוחד בשם "קוקו",  קם  יאניק, שומר לילה בחניון בעיר מלון שנסע במיוחד מעל לשעה לצפות בהצגה,  עולה לבמה ומשנה  את העלילה ואת ההצגה כרצונו.

הסרט זכה בפרס הקולנוע האירופאי בפסטיבל לוקרנו  ושני שחקניו מועמדים לפרס הסזאר.

"דופאה מביים עד לשיא הדרמטי, סרט בו כל שורה היא הפתעה, מעוררת מחשבה. קומדיה מסחררת,  ההנאה נמשכת גם לאחר הצפייה". Franceinfo Culture.

המומחה לקולנוע אבסורדי, יורשם של בלייה ולואי בונואל הבמאי קנטן דופוה  יוצר באמצעות סרטו יאניק, פלטפורמה סאטירית  נוספת לקולנוע המצחיק והמטריד שלו. רפאל קנאר בתצוגת משחק יוצאת דופן משחק את יאניק, צופה פשוט אבל קודר ומאד אנושי מצד שני. אנחנו יוצאים מאולם הקולנוע מוטרדים, מופתעים ובאופוריה מלאה.

 

לרכישה

LE RAVISSEMENT | היפרדות

בימוי איריס קלטנבק
תסריט :איריס קלטנבק
בהשתתפות: חפיזה הרזי, אלקסי מננטי, נינה מאוריס
97 דקות
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות סרטי נחשון

ללידיה קריירה מצליחה מאוד כמיילדת, אבל חיי האהבה שלה הם אסון. בעודה חווה שברון לב אחרי פרידה, היא מתבקשת לילד את חברתה הטובה, סאלומה ולעזור עם התינוקת.

יום אחד, בעודה נושאת בזרועותיה את התינוקת של סאלומה, היא נתקלת במילוש, עימו היה לה סטוץ' ללילה. בהחלטה של רגע, היא מספרת לו שהתינוקת שלהם ומהר מאד מוצאת עצמה לכודה בתסבוכת שקרים שאין לדעת לאן תוביל.

הבמאית אירייס קלטנבק זכתה בפרס הלומייר לסרט ביכורים ומועמדת לפרס הסזאר כמו גם השחקנית הראשית.

כתוב כמו דרמה אינטימית ונחווה כמו מותחן,  חפיזה הרזי המדהימה סוחבת על כתפיה סרט ביכורים מטלטל זה. עם המבט החודר שלה.  היא טווה בין בלבול ודו משמעות לבין הכוונות הבלתי ברורות שלה לגבי הילד אותו חטפה הפתרון של העלילה משאיר את הצופים חסרי נשימה, סרט וירטואוזי.

לרכישה

צוות הפסטיבל: ניהול אמנותי והפקה קרולין בונה, מנכ"לית עדן סינמה | גיום מאיגנט – ‏נספח אודיו ויזואל ודיגיטלי, המכון הצרפתי בישראל | ניהול הפקה: לוסי קריזר, עדן סינמה | טראפיק ועריכת טריילר: אילון מורג | יחסי ציבור: שאולי בסקינד | תקשורת בצרפתית, המכון הצרפתי בישראל: סבין אייש, אחראית תקשורת, יחסי ציבור ושיתופי פעולה | דורית שרון – אחראית על תקשורת מקוונת, רשתות חברתיות, ניוזלטר ואתר האינטרנט המכון הצרפתי בישראל | עיצוב גראפי: סטודיו קלדרון | ניהול אתר ורשתות: אלוף טכנולוגיות | כתוביות: דיגיטייטל ורועי פיתוק

דילוג לתוכן