FILM DISTRIBUTION & PRODUCTION

עקב המצב, הפסטיבל בוטל. נשמח לארח אתכם בשנה הבאה...

"הצחוק מכל הלב מרגיע אותי מפני אנשים רציניים" פרנסיס פיקבייה

אירועי או לה לה פסטיבל הקומדיות הצרפתיות יתקיימו השנה ברשת סינמה ברחבי הארץ  בין ה30 לאוקטובר ל 7 בנובמבר. במהלכם יוקרנו כל סרטי התוכנית

בסינמטק תל אביב יתקיים סופשבוע "או לה לה" מיוחד של קומדיות צרפתיות בו יוקרנו חלק מן הסרטים בתוכנית.

את האירועים יפתח סרטם החדש של טולדנו ונקש, "השנה שהיתה לנו" ,יוצרי "מחוברים לחיים", חוזרים עם קומדיה חדשה ומשעשעת, שתוצג זמן קצר אחרי יציאתה לאקרנים בצרפת, טולדנו ונקש , אורחים קבועים ואהובים בארץ, גם יגיעו לכבד את הקרנות הסרט בנוכחותם.

הסרט מוצג באדיבות בתי קולנוע לב ויעלה לאקרים לאחר הפסטיבל

הפסטיבל הוא יוזמה של חברת עדן סינימה ומנהלתה קרולין בונה. בתמיכת יוניפרס פילמס וחברת לאוקטיסן .

בתוכנית יוצגו בנוסף לסרט הפתיחה, מספר סרטים חדשים,

.מיטב שחקני צרפת משתשושים בדרמה קומית של פרנסואה אוזון, "הפשע כולו שלי" .

לואן, הזמרת והשחקנית גיבורת הלהיט "משפחת בלייה" מצטרפת לשחקן הוותיק מישל בלאן, למברט וילסון חוזר בקומדיה דרמטית, בסרט "נזירות על אופניים" רבות ומצחיקות לרי בון טון וסידיסה בבט קנדוסן כשתי ראשות מנזרים המתקוטטות בתחרות אופנים. נחזור להרפתקאות המשעשעות של גיבורי הקומיקס "אסטריקס ואובליקס" שהפעם יוצאים לסין.  ועוד. לצד סרטים אלה שיוקרנו בבכורה ישראלית  נחזור וניתן הזדמנות נוספת לצפות בכמה קומדיות מצליחות כגון "לעבור לגור עם הבת שלי" ו"למה זה מגיע לי 3."

בואו לצחוק ולהנות עם הומור צרפתי משובח עם גדולי הקומיקאים ,דני בון, ג'וזיאן בלסקו, קרין ויאר, איזבל הופר, יונתן כהן, מישל בלאן , גיום קאנה, זיל ללוש ועוד ועוד.

לוח הקרנות, מיקום ושעות נפרסם בהקדם

 מצורפת רשימת הסרטים

השנה שהייתה לנו | UNE ANNEE DIFFICILE

צרפת | 2023 | 118 דקות
בימוי: אריק טולדנו, אוליבייה נקש
משחק: פיו מרמיי, ג'ונתן כהן, נעמי מרלן, מתייה אמלריק
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות בתי קולנוע לב

פסטיבל טורונטו 2023
אריק טולדנו ואוליבייה נקש, הבמאים הצרפתים הפופולריים בעולם, בסרט חדש! אחרי הלהיטים "מחוברים לחיים", "סה לה וי!" ו"יוצאים מן הכלל", השניים חוזרים עם קומדיה נפלאה ומצחיקה, מהסוג שתגרום לצופים לצאת מהאולם עם חיוך גדול, ועם שיר בלב…

 

אלברט וברונו הם שני לא-יוצלחים שובי לב, שמבינים שהחובות שלהם יצאו מכלל שליטה וכנראה לא יעלמו מעצמם. בנסיון להתאפס ולחזור לדרך הישר הם נתקלים בקבוצת פעילים למען איכות הסביבה, ומחליטים להצטרף – בעיקר בגלל הבירה והחטיפים שמחולקים שם בחינם. אבל פעילה יפה אחת והשייכות לקבוצה החדשה שהם ימצאו ישנו את חייהם לנצח…

לרכישה

אדוני השופט | MARIE-LINE ET SON JUGE

צרפת | 2023 | 103 דקות
בימוי: ז'אן פייר אמרי
משחק: לואן אמרה, פיליפ רבו, מישל בלנק
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית|
באדיבות בתי קולנוע לב

 

מארי-לין בת ה20 חיה בנורמנדי שבצפון צרפת, ועובדת בעבודות זמניות בשביל לשרוד ולתמוך באביה האגורפוב. למרות חייה הצנועים, היא מצליחה להשאר עליזה ומלאת חיים – עד שסדרת אירועים מצערת גורמת לה להיות מפוטרת מעבודתה, והיא מוצאת את עצמה בפני שופט חמור סבר, אדם פרקטי ומחושב שרגיל לפעול רק לפי החוקים. כשבין השניים נרקמת חברות מפתיעה, הם יבינו, יחד, שאולי מה שחסר לכל אחד מהם הוא בדיוק מה שיש לשני…

 

"אדוני השופט" מסמל את שובה למסך של השחקנית-זמרת הצעירה לואן אמרה, שפרצה בתפקיד הראשי ב"משפחת בלייה" הנפלא, ועושה כאן תפקיד מלא חן ושמחה בדרמה מרגשת ומצחיקה על פער הדורות, על שוויון, ועל הזדמנות שניה…

לרכישה

נזירות על אופניים | JUSTE CIEL

צרפת | 2023 | 86 דקות 
בימוי : לורן טיראר
תסריט :ססיל לריפה, פיליפ פינל
 משחק : ולרי בונטון, סידסה בבט קנודסן,  קאמי שאמו , קלייר נאדו

צרפתית תרגום לעברית,  באדיבות עדן סינימה

חמש נזירות מעט מטורללות, מוכנות להקריב הכל, כולל להשתתף בתחרות מרוץ אופניים. במטרה לזכות בפרס הגדול, לגייס כסף לשפץ הוספיס מט לפול. יש רק בעיה אחת ,הן אפס ברכיבת אופניים. וכדי לסבך את העניינים הן כנראה לא הנזורות היחידות שרוצות לזכות בפרס הגדול בתחרות.

לרכישה

למה זה מגיע לי 3 | QU'EST CE QU'ON A TOUS FAIT AU BON DIEU

צרפת | 2022 | 98 דקות
בימוי: פיליפ דה שברון 
תסריט: פילים דה שברון וגי לורן
צרפתית, תרגום לעברית באדיבות עדן סינימה

בני הזוג קלוד ומארי ורניי, קתולים שמרניים, תלו תקוות בביתם הרביעית שתביא להם חתן "כשר", לאחר שהקודמות נישאו לגברים מרקע אתני ודתי שונה. הם מתקשים להסתיר את אי הנוחות בקבלת אנשים מתרבויות שונות. חוסר התקינות הפוליטית הזו מובא בהומור ויוצר קומדיה קלילה, עוקצנית, וסטירית, הנושאים עם זאת אוניברסליים במהותם, בהתמודדות עם פטריוטיות שמרנית, עליונות המשפחה והרפובליקה הצרפתית אל מול מהגרים, התבוללות תרבותית, שביתות, נישואים חד מיניים ועוד.

“צחקתי מכל הלב ” – Le journal du dimanche
“יותר מצחיק ואפקטיבי משני הסרטים הקודמים”- Le Parisien

לרכישה

לעבור לגור עם הבת שלי | UN TOUR CHEZ MA FILLE

בימוי אריק לבאן, תסריט : אריק לבאן , ברונו לבאן , הקטור קביו רייס, שחקנים:  ז'ןזיאן בלאסקו, עמנואל סנייה,  ג'רופ קומנדר , לין רנו.
צרפת 2021, 98 דקות, צרפתית תרגום לעברית ואנגלית, באדיבות עדן סינימה.

לאחר ההצלחה הגדולה של הסרט ל"חזור לגור עם אמא", הסרט שפתח את פסטיבל הקומדיה הצרפתי בשנת 2016 נוטל אריק לבאן את הדמויות מן הסרט הקודם ומשנה את הסיטואציה.

הפעם הדירה של האם ז'קלין עוברת שיפוץ רציני, והיא מחפשת מקום מגורים זמני, היא  מתנחלת ל"כמה ימים" אצל ביתה הבכורה קרול ובעלה אלן. קרול ואלן נמצאים בתקופת משבר ובמהלכו של טיפול זוגי, אבל ה"כמה ימים", הופכים לכמה חדשים. ז'קלין מתחילה להינות מן המצב ולהפוך את הבית לביתה שלה היא מכינה ארוחות, משתלטת על הטלוויזיה, מארגנת את המטבח. היא כאן ואיש לא יודע כמה זמן זה יימשך,

עד שלארוחת חגיגית אמורה להגיע מבית האבות, אמה של ז'קלין, אימת המשפחה .

"סרט המשך משעשע" Le parisien

לרכישה

מטפלות בעניינים | LES FEMMES DU SQUARE

צרפת | 2022 | 105 דקות
בימוי : ז'וליאן רמבלדי
תסריט : ז'וליאן רמבלדי , ז'אן לוק גאג'ה
משחק : אי האידארה, אחמד סילה, לאה דרוקר
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות סרטי נחשון

אנג'ל, צעירה מחוף השנהב, מצליחה להסתדר בחיים הודות לחוצפתה ולקסמה האישי. כדי להתחמק מחבורת בריונים, היא מתקבלת לעבודה כמטפלת של ארתור, ילד בן 8 מהשכונות היוקרתיות בפריז.

אנג'ל מתוודעת לתנאי העבודה של המטפלות האחרות ולמצבן הרעוע ומחליטה לקחת את העניינים לידיה. תחת עינו המעריצה של ארתור ובעזרתו של אדואר, עורך דין צעיר שנשבה בקסמה, אנג'ל תילחם להביא צדק לחברותיה…

C NEWS
קומדיה חברתית מרגשת ומעוררת גם אהדה וגם את המצפון.

לרכישה

אסטריקס ואובסליקס בממלכת סין | ASTERIX ET OBELIX: L'EMPIRE DU MILIEU

צרפת 2023 102 דקות
בימוי : גיום קאנה
תסריט גיום קאנה וג'וליין הרווה
משחק: גיום קאנה, ז'יל ללוש, מריון קוטיאר.
צרפתית, תרגום לעברית .
באדיבות רד קייפ

השנה היא 50 לפני הספירה. הקיסרית של סין נכלאה בעקבות מרד שביצע בנה הנסיך הבוגדני. בתה הנסיכה מצליחה בעזרת כמה משרתים   לברוח ולהגיע לגאליה כדי לגייס עזרה משני הלוחמים האמיצים אסטריקס ואובליקס. לשנים כוחות על אותם קיבלו באמצעות שיקוי הקסמים שלהם.

השניים מסכימים כמובן לבוא לעזרתה  של הנסיכה, לשחרר את אמה והם יוצאים להרפתקה בדרכם לסין.

אבל יוליוס קיסר וצבאו תמיד צמאים לניצחון ועוד כיבוש וגם הם בדרכם אל הממלכה הסינית.

לרכישה

הפשע כולו שלי | MON CRIME

צרפת 2023, 102 דקות
בימוי :פרנסואה אוזון
תסריט פרנסואה אוזון

משחק: : נדיה טרשקביץ, רבקה מאדר, איזבל הופר, פבריס לוקיני, אנדרה דוסולייה, דני בון
צרפתית , תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות קולנוע חדש.

בפריז של שנות ה-30, שחקנית צעירה, יפהפיה (וגם די חסרת כשרון) בשם מדלן, מואשמת ברצח של מפיק מפורסם. חברתה הטובה פאולין, עורכת דין מתחילה שלא מצליחה למצוא עבודה, מתגייסת לעזור לה, ומדלן מזוכה מאשמה בתואנה של הגנה עצמית. המשפט פותח לה דלתות ועד מהרה הופכת מדלן לכוכבת ואפילו לאיקונה פמיניסטית. אבל לאמת יש נטייה לצאת לאור…

סרטו החדש של הבמאי הצרפתי המוערך פרנסואה אוזון הוא מכתב אהבה לקולנוע, לתיאטרון, ולקומדיות הגדולות של שנות ה-30. "הפשע כולו שלי" הוא קומדיה קלילה, אלגנטית ורעננה שמשלבת אמירה פמיניסטית שנונה עם עיצוב אמנותי מרהיב, וקאסט נוצץ שמורכב ממיטב שחקני צרפת.

לרכישה

הדברים הפשוטים | LES CHOSES SIMPLES

צרפת 2023, 95 דקות
בימוי אריק בנארד
תסריט אריק בנארד
משחק: למברט וילסון, גרגורי גדבאוה, מארי גילאן
צרפתית תרגום לעברית ואנגלית
באדיבות קולנוע חדש.

אריק בנארד במאי הסרט דלישס, מציג את סרטו החדש "הדברים הטובים" סרט מלא בצחוקים. הסרט לוקח את הצופים לנופים המרהיבים של האלפים של אוברן -רוהן, ומספר סיפור קסום על חברות.
ונסן (למברט וליסון) הוא יזם מצליח ומפורסם מאד, יום אחד  בזמן נסיעה בדרך הררית מתפתלת מכוניתו מתקלקלת ובאופן זמני משנה את מהלך החיים הסוער שלו.
פייר ( גרגורי גדבאוה) הרחיק את עצמו מן העולם המודרני, הוא חי בליבו של נוף עוצר נשימה. הוא מציע לונסן מקום לשהות. בזמן שהוא  מחכה שמכוניתו תתוקן , מהר מאד מגלים שני הגברים שהם שונים לגמרי האחד מן השני.
בזמן שהשניים מנסים להתקרב , הם מוצאים את עצמם שואלים שאלה חשובה מאד. האם כל אחד מהם חי את החיים שהוא באמת רוצה לחיות?

 

לרכישה

ואוו! | WAHOU !

צרפת 2023 , 90 דקות
בימוי : ברונו פודלידס
תסריט ברונו פודלידס
משחק: קרין ויאר, ברונו פודלידס, סבין אזמה
צרפתית , תרגום לעברית ואנגלית באדיבות קולנוע חדש

בעיירה בוג'יול מוצעים למכירה בית  מן המאה ה- 19 ודירה מודרנית. שני סוכנים מסוכנות הנדל"ן "ואוו" ביחד עם העוזר שלהם, יעשו הכל כדי להציג את הנכסים בצורה הטובה ביותר. אבל המצגת שלהם נתקלת בבעיה כשמגיעים הלקוחות וחושפים את הבעיות בחייהם הפרטיים, בבית , ואת הבעיות המקצועיות והרגשיות של הקונים הפוטנציאליים.

לרכישה

הרפתקאותיו של רבי יעקב | LES AVENTURES DE RABBI JACOB

צרפת 1972 95 דקות
בימוי ג'ראר אורי
תסריט: ז'ראר אורי, דניאל תומפסון, ג'וזי אייזנברג הנרי גוייבה
משחק :לואי דה פינס, קלוד ז'ירו , סוזי דלר
 צרפתית, תרגום לעברית

ויקטור פיזר תעשיין עשיר וגזען נוסע לחתונת בתו עם הנהג היהודי שלו סלומון. לאחר שהוא מפטר את סלומון, פיזר נתקל בסלימן מנהיג פוליטי שבא ללכוד אקטיביסטים ערביים מארצו. חייו של פיזר מתהפכים והוא בסכנה. על מנת שיוכל להינצל מפרשייה מסוכנת זו בידו פתרון אחד בלבד! הוא לוקח את זהותו של רב ניו-יורקי, רבי יעקב שפגש במקרה בנמל התעופה אורלי בפריז.

קומדיה ענקית של מאסטר הקומדיה ז'ראר אורי שתביא אתכם מברוקלין לרחוב רוזיה שבפריז. יצירת מופת משופעת בהרפתקאות מטורפות עם הכוכב הענק לואיס דה פינס.

לרכישה

דילוג לתוכן